Pre-service teacher education: the role of teaching practices Las residencias como dispositivo de reflexión

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Silvia Adriana Branda

Abstract

Teaching practices have been the subject of ongoing study by members of the scientific community. As participants in the education of future teachers, we have repeatedly questioned our approach to guiding the practitioner. Thus, when rethinking the initial teaching practices, in particular the residences that the students from teacher education programs carry out, we are concerned to reflect on different issues that frame them and help us understand the tapestry that is interwoven. For this reason, we will take a walk around concepts related to initial and continuing teacher education and residences as teacher training devices to finally address some of the reflections that arise from the analysis itself.

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How to Cite
Branda, S. A. (2018). Pre-service teacher education: the role of teaching practices: Las residencias como dispositivo de reflexión. Archivos De Ciencias De La Educación, 12(13), e044. https://doi.org/10.24215/23468866e044
Section
Artículos
Author Biography

Silvia Adriana Branda, Universidad Nacional de Mar del PlataFacultad de Humanidades

Profesora e investigadora de la Universidad Nacional de Mar del Plata. Profesora Adjunta a cargo de las asignaturas Metodología de la Investigación Científica e INI (Inglés Nivel Intermedio) y Tutora en Residencia Docente II, para el Profesorado de Inglés. Directora del proyecto de investigación Estudiantes y docentes en contextos de formación. Análisis interpretativo de experiencias biográficas en el Profesorado de Inglés de la Universidad Nacional de Mar del Plata. Doctora en Humanidades y Artes con mención en Ciencias de la Educación (UNR). Magister en Docencia Universitaria, Especialista en Docencia Universitaria, Profesora de Inglés. Miembro del Grupo de Investigadores en Educación y Estudios Culturales (GIEEC) y del Centro de Investigaciones Multidisciplinarias en Educación (CIMED). Miembro del Comité Editorial para la Revista Entramados – Educación y sociedad, y para la Revista de Educación, Facultad de Humanidades, UNMdP. 

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