Main Navigation
Main Content
Sidebar
Register
Login
Toggle navigation
Archivos de Ciencias de la Educación
FaHCE Journals
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Historia de la revista
Contact
Search
Home
Archives
Vol. 3 No. 3 (2009)
Published:
2009-10-18
Editorial
Editorial
Claudio Suasnábar
PDF (Español (España))
Dossier
Introduction: Learning assessment as an object of study and a field of practicesDossier
Estela Beatriz Cols
PDF (Español (España))
An integrative summary of the research literature and implications for a new theory of formative assessmentDossier: Learning assessment as an object of study and a field of practices
Dylan Wiliam
PDF (Español (España))
New visions of learning assessment. Interview with Rebeca AnijovichDossier: Learning assessment as an object of study and a field of practices
Rebeca Anijovich
PDF (Español (España))
Standards, assessment and curriculum
Alicia R. W. de Camilloni
PDF (Español (España))
Reflections on the functions of large-scale systems of educational assessment. Inteview with Silvina LarripaDossier: Learning assessment as an object of study and a field of practices
Silvina Larripa
PDF (Español (España))
Artículos
Policies and territories of education in contexts of extreme urban poverty. Pedagogic devices between the management and the abjectnes
Silvia M. Grinberg
PDF (Español (España))
Education of recent history in Uruguay: Past and laicism in the game of the identity
Federico Alvez Cavanna, Luis Fernando Cerri
PDF (Español (España))
Professionalization and occupational field of the graduates in Sciences of the Education
Alicia Inés Villa, Constanza Pedersoli, María Mercedes Martín
PDF (Español (España))
Considerations about the investigation in the institutions of teachers' formation
Andrea Molinari, Guillermo Ruiz
PDF (Español (España))
International organizations and education: Intellectual production and conceptual innovation (1976-1989)Dossier
Matías Causa
PDF (Español (España))
Between global and local: The educational research in two non-metropolitan universitiesArtículos
Ana S. Kupervaser
PDF (Español (España))
Reseñas
Finocchio, Silvia. La escuela en la historia argentina, Buenos Aires, Edhasa, 2009, 211 páginas, ISBN: 978-987-628-064-8
María Belén Irazábal
PDF (Español (España))
Kaplan, Carina V. Talentos, dones e inteligencias: el fracaso escolar no es un destino, Buenos Aires, Colihue, 2008, 256 páginas, ISNB: 9789505638024
Santiago Zemaitis
PDF (Español (España))
La Rédaction. Musée de la Maison d'École í Montceau-les-Mines, Groupe de recherche pédagogique, Cahier numéro 1, 2009, 62 páginas
Agustina Peláez, Inés Sancha
PDF (Español (España))
Daniel Pennac, Mal de escuela, Barcelona, Editorial Mondadori, 2009, 256 páginas, ISBN: 978-987-658-002-1
María Celeste Felipe
PDF (Español (España))
Documental: 'Luis F. Iglesias: el camino de un maestro'. Realizado por el Instituto Nacional de Formación Docente. Área de Comunicación. Ministerio de Educación de la Nación. Duración del mediometraje
Mariana Repoll, Pilar Cobeñas
PDF (Español (España))
XXVII Congreso ALAS 2009: 'Latinoamérica Interrogada'
María Eugenia Vicente, Alicia Inés Villa
PDF (Español (España))